Uporaba digitalnih orodij pri obravnavi oseb s posebnimi potrebami

Thinglink, ActiveInspire in Flipping Book Publisher so tri orodja, ki so nam jih na predavanjih tekom izobraževanja predstavili različni predavatelji in smo jih imeli možnost tudi sami uporabiti ter preveriti njihovo uporabnost pri našem delu. Izpostavljava te 3, ker so se nama zdeli najbolj uporabni pri različnih področjih najinega dela, v njih pa vidiva tudi širšo vrednost, kot je razvoj miselnih povezav med elementi skupne teme, vizualno učinkovita predstavitev tem, ki so učencem s posebnimi potrebami v velik izziv, učenje uporabe digitalnih orodij s konkretnim rezultatom itd.

Thinglink je orodje za izdelavo multisenzornih predstavitev določene teme. S funkcijami, ki jih ponuja, lahko fotografijo obogatimo z zvočnimi signali in video posnetki, jo prikažemo na interaktiven način in ji dodamo povezave do opisov področij, ki jih želimo poudariti. Pri obravnavi oseb s posebnimi potrebami je načelo multisenzornosti ključnega pomena, zato je to orodje za naju vsestransko uporabno. Hkrati je dovolj prilagodljivo, da ga lahko prenesemo na različne stopnje učenčevega razumevanja.



ActiveInspire sva na ta seznam dodali, ker bi se zaradi možnosti, ki jih ponuja, lahko učinkovito vključil v način poučevanja na slovenskih šolah. V grobem deluje kot linearna Power Point predstavitev, morda celo nekoliko manj estetska, ponuja pa možnost urejanja med projeciranjem na interaktivni tabli. V naših šolah so te table že skoraj pravilo, zato v ActiveInspire vidiva možnost, kako učence aktivno vključiti v uporabo projekcij na tabli. S pomočjo tega orodja lahko učenci urejajo in vpisujejo v učiteljevo pripravljeno predstavitev, se usmerijo na dodane povezave in tako spoznavajo spletna orodja z učiteljevo pomočjo.




FlippingBook Publisher je tretje orodje na najinem seznamu, od prvih dveh pa se razlikuje v namenu uporabe. Omogoča namreč pretvorbo zapisov v obliko tiskanje knjige z oblikovanjem in primernim izgledom. Možnost uporabe vidiva v pripravi gradiv za učence s posebnimi potrebami v okviru pouka v posebnem programu vzgoje in izobraževanja ali logopedskih obravnav. Na obeh omenjenih področjih so gradiva namreč delo izvajalcev samih, zato to orodje lahko zelo pripomore k zbiranju gradiv v smiselno celoto. 


S tem seznamom sva zbrali nama najpomembnejša spoznanja o konkretni uporabi digitalnih orodij pri delu z osebami s posebnimi potrebami. Spoznali smo jih še mnogo več, tudi uporabnih je precej več kot zgolj ta 3, a na te 3 želiva res močno opozoriti vse strokovnjake, ki jih vsaj malo zanima vpeljava digitalnih orodij v proces poučevanja in učenja.

Comments