Oblak: uporaba računalnika pri učenju in poučevanju

Oblak predstavlja metaforo za svetovni splet. Je skupek vseh podatkov, do katerih lahko z računalnikom ali pametnim telefonom dostopamo od skoraj kjerkoli. Zakaj se takega nabora informacij ne bo poslužili tudi v procesu poučevanja in učenci v procesu učenja? Profesorica Sandra Fadao z lizbonske univerze nam je v okviru svojega predavanja predstavila načine, kako lahko oblak uporabimo kot orodje za spodbujanje aktivnega učenja in kreativnosti. Izmenjava informacij na svetovnem spletu poteka v nepredstavljivih razsežnostih, kar nam poslednično omogoča stalno nadgradnjo naših znanj in vpeljavo novih.


Predavateljica pri svojem delu s študenti in učenci uporablja različne aplikacije, katerih glavni namen je, da njihov uporabnik pridobi veščine, ki jim pravimo "veščine 21. stoletja". Cilj torej ni, da zvezke in učbenike nadomestimo z digitalnimi ekvivalencami temveč, da učencem ponudimo več različnih učnih situacij, s pomočjo katerih jih bomo bolje pripravili na funkcioniranje v stalno spreminjajočem se svetu. Spoznali smo platformo  DigCompEdu, ki je namenjena digitalnemu opismenjevanju in podpori vsem, ki delamo na področju izobraževanja. Vključuje različna digitalna orodja in pojasnjuje, zakaj je za učitelje pomembno, da smo digitalno suvereni v današnjem času. Nato pa smo se lotili konkretnih primerov spletnih aplikacij in njihove uproabe v praksi. Nekatere od njih sva poznali od prej, z drugimi sva se srečali prvič, največji doprinos pa so bile ideje udeležencev za različna področja uporabe spoznanih aplikacij. Za pripravo kvizov smo spoznali Kahoot in Quizizz, Survey Monkey pa za pripravo vprašalnikov za pridobitev mnenj. Največkrat predstavljen način uporabe teh aplikacij je kot orodje motivacije ali pridobivanje informacij o obstoječem predznanju, nekatere pa lahko uprabimo tudi pri preverjanju znanja. Spoznali smo še aplikacije, s katerimi si lahko pomagamo pri predstavitvi določene teme ali urejenju informacij v smiselno shemo, npr. myHistro, padlet, popplet in Prezi. Pri uporabi teh aplikacij smo ugotovili, da njihova uporaba tehnološko ni zahtevna, razultat pa je za učence zelo motivacijski izdelek, ki jih pritegne k določeni temi. Izziv vidiva v tem, da pri uporabi digitalnih orodij pri pouku najdemo ustrezno ravnovesje med tem, da jih predstavimo kot koristno orodje in tem, da jih predstavimo zgolj kot igro. 



Comments