Predstavitve udeležencev in začetek izobraževanja

V ponedeljek, 29. 4. 2019, se je izobraževanje pričelo. Udeleženci smo se zbrali v konferenčni sobi hotela Hotel do mar, ki je ponujala ravno tak razgled, kot da obljublja ime hotela. Vsak je poiskal svoje ime in s tem mesto v dvorani. S takim sedežnim redom se je začelo naše druženje in medsebojno spoznavanje. Ker smo bili na Portugalskem, je razumljivo sledila predstavitev te dežele skozi čas. Predavatelj z lizbonske univerze nam je skozi umetnostna dela razložil potek razvoja Portugalske v državo, kot je danes. Slike, kipi in arhitektura so namreč odraz trenutnega dogajanja, kar je omogočilo, da smo mnogo let po njihovem nastanku lahko sledili razvoju zgodovine skozi vizualni material. Za Portugalsko poseben je bil manuelino stil, ki se je razvil v času Kralja Manuela v začetku 16. stoletja. V tem obdobju nastala arhitekturna dela so bogato okrašena z morskimi motivi in prikazi odkritij Vasca da Game ter Pedra Alvaresa Cabrala. Nič nenavadnega ni, da je utrdba v manuelino stilu polna okraskov, ki ponazarjajo ladijsko vrv, morske simbole in odkritja, četudi je namenjena zgolj obrambi mesta. Ena od takih utrdb je tudi trdnjava Belem v Lisboni.



Sledile so predstavitve, ki smo jih pripravili udeleženci in so vključevale predstavitev zanimivosti o naših državah, šolah in nas samih. Udeleženci v naši skupini smo prihajali iz Španije, Italije, Nemčije, Romunije, Estonije, Poljske in Slovenije, po profilu poučevanja pa smo si bili zelo različni.  Spoznali smo, da se izobraževalni sistemi znotraj držav članic Evropske unije nekoliko razlikujejo v letih, ki jih namenjajo posameznim stopnjam izobrazbe, sicer pa sledijo istim izobraževalnim načelom. Nama najpomembnejša informacija je bila v načinu izobraževanja oseb s posebnimi potrebami, saj so v večini predstavljenih držav že vpeljali inkluzijo in šol, kot je naša, ne poznajo več. V sosednji Italiji so učenci z motnjo v duševnem razvoju vključeni v večinske osnovne šole, znotraj razredov pa jim učitelji prilagajajo način dela in zastavljene cilje. Skupno učiteljem, ki so govorili o inkluziji v njihovih šolah je, da so izpostavili, da bi si želeli več pomoči s strani strokovnjaka za izobraževnaje oseb s posebnimi potrebami. Predstavitve so bile zelo zanimive in poučne, hkrati pa so nam omogočile, da smo se med seboj bolje povezali in lažje pristopali drug k drugemu. Poleg tega smo imeli priložnost tudi poskusiti najpomembnejše kulinarične dobrote držav, ki so jih udeleženci prinesli ravno s tem namenom.


Kulinarika se je že prvi dan izkazala za pomemben del naše izmenjave, saj so Portugalci - predvsem prebivalci Sesimbre - zelo ponosni na svoje ribje ribiško poreklo. Ta večer smo v eni od restavracij poizusili jed z ribo mečarico, pripravljeno na njihov značilni način. Prvi dan izobraževanja je potekal v duhu medsebojnega spoznavanja in izmenjave informacij, pričeli pa smo tudi že z izmenjavo idej na temo kreativnega pristopa k poučevanju.

Comments